Entrades amb l'etiqueta ‘pedagogia’

Estudiants excavant el circ de Tarragona

divendres, 7/09/2012

Estudiants treballant en una de les zones d'excavació del circ. Foto: Carme Badia

Molts estudiants d’història i arqueologia somien en poder participar en excavacions emblemàtiques, com les restes romanes de la ciutat de Tarragona. Però de la mateixa manera, experts i investigadors d’arreu treballen perquè estudiants puguin participar en les seves excavacions i aprendre a excavar, documentar, valorar i estimar el patrimoni.

Durant aquests primers dies de setembre, 14 estudiants participen d’unes excavacions al Circ de Tarragona organitzades per l’Ajuntament de la ciutat i l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica. En Josep Maria Macías, codirector de l’excavació i impulsor d’aquest innovador projecte pedagògic juntament amb Imma Teixell (Ajuntament), ens explica que el treball de cap que estan portant a terme se centra en tres eixos:

  • Primer, aportar informació sobre el Circ perquè el Museu d’Història Tarragona pugui donar a conèixer el jaciment de forma més didàctica.
  • Segon, conèixer l’ús que va tenir l’arena del Circ en època visigoda i medieval, les dues etapes immediatament posteriors a la romana, i en què es van construir diverses estructures enmig de l’arena del circ.
  • Estudiants classificant ceràmica de les excavacions del circ

    Estudiants classificant ceràmica de les excavacions del circ. Foto: Carme Badia

    I tercer, oferir un espai d’investigació i aprenentatge sobre arqueologia innovador i que permeti als estudiants aprendre a través de la pràctica: se’ls transmet la metodologia, però a la vegada se’ls dóna llibertat de decisió i se’ls corregeix quan cal.

A més de moltes carretades de terra, els estudiants han trobat en el jaciment diversos fragments de ceràmica, que un cop finalitzada la feina d’excavació hauran de ser analitzats i estudiats amb deteniment. Això sí, se n’aniran amb l’experiència d’haver viscut en primera persona la il·lusió i l’experiència d’excavar al circ de Tarragona.